FAQ

Vragen

Hier vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen.

Staat je vraag er niet bij, vul dan het contactformulier in of stuur je vraag naar info@studioellienzo.nl. Wij proberen je vraag te beantwoorden binnen een werkdag. In het weekend is de studio gesloten. Wij gaan er dan op maandagochtend meteen mee aan de slag.

Jouw account

Hoe maak ik een account aan?

Je kunt je ontwerp alleen opslaan, wijzigen of bestellen als je een account hebt aangemaakt. Rechtsboven op iedere pagina kun je je eenvoudig aanmelden. Ga naar 'mijn account' en klik daarna op 'nog geen account?' Vul je gegevens in. Na je registratie kun je direct kaarten maken en bewaren.

Waar moet mijn wachtwoord aan voldoen?

Je wachtwoord moet een combinatie zijn van min. zes en max. twintig letters en cijfers. Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt, hoe kom ik aan een nieuw wachtwoord?

Klik op 'mijn account' en vervolgens op 'wachtwoord vergeten'. Vul je e-mailadres in en wij sturen een e-mail met verdere instructies naar je toe.

Wat doet Studio Elli & Zo met mijn gegevens?

Studio Elli & Zo doet na het maken en versturen van de kaarten niets met je persoons- of kaartgegevens. Ben je aangemeld bij Studio Elli & Zo, dan houden we je per e-mail op de hoogte van acties en aanbiedingen. Indien je dit niet op prijs stelt, kun je onderaan een nieuwsbrief jezelf afmelden.

Hoe lang worden mijn ontwerpen bewaard?

Je ontwerpen worden in principe voor onbeperkte tijd bewaard. Je kunt ze zelf verwijderen uit je account mocht je dat willen. Je kunt dus je geboortekaartjes al ruim van te voren opmaken en bewaren onder je account (mijn ontwerpen). Als de baby geboren is maak je het kaartje verder af met de laatste gegevens en dan kun je ze bestellen.

Kaartjes bestellen

Welke kaarten bestel je als pakket?

Wil je een aantal kaartjes bestellen en deze thuis ontvangen zodat je ze zelf verder kunt versturen, dan worden deze als pakket verzonden.

Wat is de minimale afname?

De minimale afname is tien stuks en wordt als pakket verstuurd. De dubbele kaarten worden al gevouwen geleverd. Je kunt de kaarten dan zelf versturen vanaf thuis.

Wat is het formaat van de kaartjes?

De kaartjes zijn meestal 26 x 13 cm en worden dubbel gevouwen naar 13 x 13 cm. Het formaat van de enveloppen is 14 x 14 cm. De enkele kaartjes zijn 12,5 x 12,5 cm. Liever een andere formaat? Neem dan even contact met ons op.

Uit welke papiersoorten kan ik kiezen?

Wij hebben vijf verschillende papiersoorten. Kijk onder het menu ‘Werkwijze’ voor meer informatie.

Wat is de prijs van de kaarten?

Onder het menu ‘Prijzen’ kun je alle prijzen terug vinden.

Kan ik de kaarten en/of enveloppen ook ophalen?

Nee, helaas is dit niet mogelijk.

Drukproef

Hebben de kaartjes in het echt exact dezelfde kleuren als op mijn beeldscherm?

Nee, de kaarten zijn op het beeldscherm iets anders van kleur dan dat je in het echt ziet. Dat komt doordat een beeldscherm met een ander soort kleurensysteem werkt dan een drukpers. Daarom is het zeer verstandig om eerst een papieren drukproef vooraf te bestellen.

Wat is een drukproef?

Als je van een kaart uiteindelijk meer dan tien stuks wilt gaan bestellen kun je vooraf eerst een drukproef laten maken. Een drukproef bestaat uit jouw gemaakte kaart gedrukt op één van de vijf papiersoorten en verstuurd in de kleur envelop van je keuze. Op deze manier kun je dan vrijblijvend de kleuren van je kaartje, de papier- en drukkwaliteit in het echt goed bekijken.

Hoe kan ik een drukproef bestellen?

Als je een kaartje naar je zin hebt gemaakt kies je de derde optie 'Bestellen'. Je ziet dan vier opties om te bestellen, waaronder de optie 'drukproef'. Selecteer de optie 'Drukproef' (één kaart) en druk op de knop verder. Controleer de inhoud en druk vervolgens op de knop bestellen. Je plaatst nu de daadwerkelijke bestelling van je proefdruk. Na afronden van je bestelling wordt de drukproef per post naar je verzonden.

Hoe lang duurt het voordat ik een drukproef in huis heb?

Als je een drukproef op werkdagen voor 12:00 uur bestelt, wordt deze 's middags gedrukt en verzonden. Bestel je in het weekend dan zal deze maandag gedrukt en verzonden worden. Ze worden dan vaak de volgende dag geleverd. De leveringsduur buiten Nederland verschilt per land.

Hoeveel drukproeven kan ik bestellen?

Je kunt zoveel drukproeven bestellen als dat je zelf wilt.

Bestelling

Kan ik de enveloppen al vooraf ontvangen?

Aan de linkerkant in het menu zie je 'enveloppen vooraf'. Daar kun je eenvoudig je enveloppen in de gewenste kleur bestellen.

Hoe worden de kaarten verzonden?

Alle kaarten en/of enveloppen worden als pakket van maandag t/m vrijdag verzonden en in de regel binnen twee werkdagen geleverd door UPS mits voor 12.00 uur besteld. Voor een pakket dien je een handtekening te zetten voor ontvangst. Indien er niemand aanwezig is, wordt het pakket de volgende werkdag opnieuw aangeboden. Na twee afleverpogingen wordt er een bericht in de bus gedaan waar je het pakket kunt afhalen.

Kan ik het pakket ook zelf volgen via internet?

Dat kan, van ieder pakket hebben we een track & trace code. Je kunt ons altijd bellen of e-mailen voor de track & trace code van jouw pakket.

Hoe lang duurt het voordat ik het pakket in huis heb?

Als je de kaarten en/of enveloppen doordeweeks (ma t/m vr) voor 12.00 uur bestelt, worden deze 's middags gedrukt en in de regel de volgende werkdag (di t/m za) geleverd. Bestel je in het weekend dan wordt het pakket maandag verzonden en in de regel dinsdag geleverd. De leveringsduur buiten Nederland verschilt per land en kun je op de site van PostNL zelf terug vinden.

Controle geboortekaartjes na ontvangst

Controleer direct na ontvangst de hoeveelheden en de kwaliteit van de geboortekaartjes. Mochten deze niet aan je verwachtingen voldoen, dan horen wij dit graag zo snel mogelijk. Bij reeds verzonden geboortekaartjes kunnen wij geen klachten meer in behandeling nemen.

Betalen

Hoe kan ik betalen?

Je kunt bij ons je bestelling via je eigen bank betalen door middel van iDEAL. De volgende banken zijn aangesloten bij iDEAL: ABN AMRO, Rabobank, Fortis Bank, Friesland Bank, ING Bank, SNS Bank, SNS Regio Bank en ASN Bank. Als jouw eigen bank nog niet is aangesloten bij iDEAL, kun je nog niet betalen met iDEAL. Voor vragen hierover kun je je het beste wenden tot jouw bank. De volgende creditcards worden geaccepteerd: Mastercard en VISA. Vanuit België kun je met Mister Cash betalen.

Het betalen lukt niet, wat nu?

Als de betaling van je bestelling om wat voor reden niet lukt, neem dan contact met ons op dan zoeken we naar een oplossing.

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Nadat je je kaart(en) hebt afgerekend, krijg je op het scherm een bevestiging van de bestelling. Studio Elli & Zo stuurt je de bevestiging ook per e-mail. Daarom vul je je e-mailadres in. In de e-mail vind je het ordernummer en de adresgegevens. Bewaar dit goed, zodat Studio Elli & Zo je bestelling bij eventuele vragen kan traceren.

Is betalen bij Studio Elli & Zo wel veilig?

Ja, de betaalschermen zijn beveiligd, waardoor het onmogelijk is voor derden om toegang te krijgen tot jouw betalingsgegevens. De beveiliging werkt via de zogenoemde Secure Socket Layer (SSL) technologie.

Aan wie betaal ik eigenlijk?

Je betaalt aan Zoe Brench Creative Design. Voor de afhandeling van het internet betalingsverkeer werkt Studio Elli & Zo samen met MultiSafePay. MultiSafePay zorgt voor de veilige financiële afhandeling van alle bestellingen. Hier merk je zelf verder niets van. MultiSafePay is een van de belangrijkste Europese leveranciers van betalingsdiensten en heeft een goede reputatie.

Bestellen

Hoe weet ik of een bestelling goed is aangekomen?

Zodra je een bestelling hebt geplaatst, ontvang je een bevestiging per e-mail van de betaling en van de bestelling.

Mijn kaart of bestelling is niet aangekomen.

Heb je een proefdruk of een pakket voor 12.00 bestelt en betaalt, dan worden ze dezelfde dag gedrukt en verzonden. Mocht de kaart twee (werk)dagen later nog niet bezorgd zijn, neem dan contact met ons op.

Ik wil verschillende kaarten bestellen, kan dat in één bestelling?

Ja, door in stap 1 van de winkelwagen op 'verder winkelen' te klikken kun je terug naar de webshop. Je betaalt dan maar één keer verzendkosten.

Wat gebeurt er met mijn bestelling na de betaling?

De bestelling komt bij ons binnen en wij controleren de opzet voordat het naar de drukker gaat. Het gaat vooral om controle van het ontwerp en de opzet van de teksten. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de inhoud van de geplaatste teksten. Na controle sturen we de bestelling door naar onze drukker en deze neemt de bestelling meteen in behandeling. Vanaf de drukkerij worden de kaartjes dan rechtstreeks naar de klant gestuurd. Na betaling kan een order niet meer worden aangepast.

Waar kan ik terecht met een klacht?

Ben je ergens niet tevreden over? Laat het ons weten! Mail ons of vul het contactformulier in. Wij doen ons best om de klacht op te lossen.

Ontwerp op maat

Past de stijl van Studio Elli & Zo in jouw straatje maar je hebt specifieke wensen of een aanpassing op een bestaand ontwerp? Wij denken graag met je mee om zo het perfecte kaartje te ontwerpen. Neem hiervoor contact op met de studio.

Auteursrecht

Alle afbeeldingen en teksten op deze website zijn eigendom van Studio Elli & Zo en mogen dus nooit door derden worden gebruikt voor welke doeleinden dan ook, zonder nadrukkelijke toestemming! We zullen juridische stappen ondernemen als blijkt dat dit toch gebeurt!


Respecteer ons copyright.

Als je pint op Pinterest gebruikt dan het liefst de naam Studio Elli & Zo.